Interviews met 6 ambassadeurs uit de watersector voor de Watercampagne van NEN, maart 2017

Willemien Bosch, consultant Water bij NEN: “Het is belangrijk dat Nederland kennis blijft delen en blijft innoveren. Normalisatie is een middel dat hiervoor kan worden ingezet. Aan de hand van normen kunnen producten en systemen worden gecertificeerd, wordt de vergelijkbaarheid vergroot, ontstaat transparantie in de markt en kunnen nieuwe ontwikkelingen een plek krijgen. Het gaat om het bereiken van het doel: ‘Schoon water en droge voeten voor iedereen’ en het aandeel van de Nederlandse markt in het bewerkstelligen daarvan. Daarom staat water bij NEN hoog op de agenda en is het een van de belangrijkste speerpunten van de organisatie”.

 

Wouter Remmelts, Managing Director Bam International: “Speelveld bij internationale aanbestedingen kan eerlijker”

Doulaye Kone, Deputy Director Gates Foundation & chair PC 305: “Het mag best wat minder conservatief”

Henk Ovink, Watergezant Koninkrijk der Nederlanden: “Met rapporten redden we geen levens”

Gerard Stroomberg, directeur RIWA-Rijn: “Een schone Rijn begint bij vertrouwen in waterlaboratoria”

Hugo Gastkemper, directeur Stichting Rioned: “Als innovatie routine wordt, is het tijd voor een standaard”

Joke Cuperus, directeur PWN: “Geen enkel risico bij drinkwaterbereiding”